I Marathon Sport er vi mange, der skal løbe d. 16. september, og hver især har vi forskellige mål, som vi i ugerne op til CPH Half vil præsentere. Berlin, Barcelona og Chicago – Jean har løbet i mange lande, men igen bliver det til en tur i København til CPH half. Det skal løbes fjerde år i træk. Men det bliver en træningstur sammen med gode veninder.

 

Hvad er din målsætning for CPH half?

Jeg løber i roligt tempo, sammen med et par veninder fra Lolland. Det er ikke roligt pace for dem, men jeg gør samtidigt hvad jeg kan for at hjælpe dem i mål i deres ønskede tid, som vidst i år er 1:50. Jeg skal løbe Chicago Marathon d. 7. okt, og jeg vil ikke risikere at få en overbelasting fra CPH half, så derfor bliver det som en træningstur for mig. Hvorfor så løbe? For det første synes jeg Half er et mega fedt løb, og det er en fest at løbe det med overskud og sammen med veninder. Jeg skal gerne løbe stærkt i Chicago og sparer derfor kroppen her. Jeg har løbet både Barcelona og Cph Marathon i år, og har ikke nået den ønskede tid. Jeg sætter derfor alle segl ind på at gøre det bedre i Chicago.

Hvilke vaner har du inden et løb?

Jeg gør, hvad jeg plejer. Spiser det, jeg plejer, og det kan være en udfordring når man er udenlands og låst af en hotelbuffet, men lidt solid morgenmad er vigtig for mig. Det kan for eksempel være yoghurt, banan, brød og kaffe. Tøj og udstyr ligger klar dagen før. Og så har jeg ALTID tyggegummi med, når jeg løber.


Med rigtig mange løb i benene hvad er så dit råd til andre løbere?

Lyt til din krop. Giv den hviledage, hvis den kræver det og hold dig til dagligdagsrutinerne med mad og søvn. Så burde der være de bedste forudsætninger for et godt race.

Læs mere om Jean her:  http://blog.marathonsport.dk/om-os/praesentationer/jean-meilstrup/